.main-wrap

Kik a legjobb értékesítők?

Vajon mik a szükséges kritériumok, ha valaki értékesítő szeretne lenni? Legyen rámenős? Legyen tetszetős a megjelenése? Legyen kedves és empatikus? Legyen karizmatikus, határozott? Legyen megoldásorientált? Legyen jó előadó? Legyen meg benne az akarat a termék vagy szolgáltatás értékesítésére? Mindegyik kérdést racionalizálhatjuk saját perspektívánk szerint, de vajon mik azok a kritériumok amik valójában meghatároznak egy jó értékesítőt?

 

Talán az előző kérdéssor mindegyike hordoz magában validációt a jó értékesítő meghatározására vonatkozóan. Azonban a kérdésekre adott válaszok mentén való szortírozás mind különböző értékesítőket jelenítenek meg. De vajon mik azok a legfontosabb tulajdonságok, amik igazolhatóan meghatározzák egy értekesítő sikerességének magas volumenét?

Egy kutatás alapján, ahol azt vizsgálták, hogy az értékesítők milyen tulajdonságok birtokában képesek magas hatásfokkal eladni a terméket vagy szolgáltatásokat, amiket értékesíteni kell, megállapították, hogy kettő tulajdonság igazán fontos annak megítélésében, hogy kik a top értékesítők.

Ez a két tulajdonság az empátia és az akarat, az eladás iránti vágy, hogy eladják a terméket vagy szolgáltatást, amit értékesítenek.

Ezen két tulajdonság variációi alapján megállapíthatunk különböző értékesítő típusokat.

 

Ezen típusok a következők szerint változnak:

Magas empátia és magas akarat eladni a termékeket, szolgáltatásokat, ők a top értékesítők, akik bármelyik pillanatban képesek eladni a cég termékeit, szolgáltatásait.

Magas empátia, alacsony akarat, ego drive az eladásra, ők a jófiúk, akik szimpatikusak, aranyosak, csak éppen eladni nem képesek a terméket vagy szolgáltatást amit értékesítenek.

Alacsony empátia, magas akarat az eladásra, nyomulósok. Ők azok akik a végsőkig próbálják érvényesíteni akaratukat az ügyféllel szemben, akár jó, akár nem. Biztosak önmagukban még ha óriási téveszme is az irány amit követnek.

Alacsony empátia, alacsony akarat az eladásra, teljesen alkalmatlanok értékesítőnek. Ők azok, akik vagy kényszerpályán vannak és utolsó lehetőségként tekintenek értékesítés indíttatású munkájukra vagy éppen dolgoznak valamely cégnél, amely cég termékei és árpolitikája piacképes, ezért eltűri a teljesen alkalmatlan értékesítő munkatársakat ideig-óráig.

Fontos realizálni magunkban, hogy mely típushoz tartozunk és aszerint változtatni, továbbá fejleszteni képeségeinken, hogy mind jobbá váljunk hétköznapjaink folyamán.

Döntően befolyásolhatja egy vállalat teljesítményét, hogy milyen értékesítők alkotják fundamentális részét annak a csapatnak, akik bevételeikért felelősek.

Vajon a cégek meg tudnak felelni és tudatosan választják ki az értékesítőiket, vajon HR szakemberek vizsgálják egyáltalán ezen tulajdonságok meglétét vagy hiányát?

Amíg nem ezen tulajdonságok mentén keresik a magasan teljesítő értékesítőket, addig nem is fog megjelenni az elvárt növekedés az értékesítési bevételek oldalán.

 

Felmerülhet jogos kérdésként, hogy vajon szükséges-e újraértelmeznünk értékesítői működésünket? A válasz magunkban fogalmazódik meg, indikálva következő lépésünket. Szeretnél fejlődni és többet teljesíteni? Vedd fel a kapcsolatot velünk, fogalmazd meg, hogy mit szeretnél!

error: Content is protected !!