.main-wrap

Érdemes megvizsgálni magunkban azokat a hajtóerőket, amik arra késztetnek, hogy értékesítők legyünk. Mindig is az volt a célunk, hogy értékesítők legyünk? Szeretnénk sok pénzt keresni vagy csak egyszerűen szeretünk emberekkel foglalkozni? Kényszerpálya nekünk? Képességeink ebben a szakmában tudnak leginkább kiteljesedni? Megannyi kérdés, tömérdek különböző motiváció és élethelyzet lehet a válasz mindre.

 

Felvetődik kérdések sokasága, ha azt vizsgáljuk, hogy milyen személyiségjegyekkel, illetőleg külső tulajdonságokkal rendelkező emberek lesznek értékesítők.

 

Vannak olyanok, akik szükségképpen tekintenek a szakmára és végső megoldásként elmennek egy jellemzően jutalék alapon működő értékesítési pozícióba, ahol a munkaadó vajmi kevés kockázatot vállal a megbízási szerződésen függő, jutalék alapú munkánál, ezért a szűrő is elég tág és gyakorlatilag a jóérzés keretein belül úgyszólván bárkit befogadnak, aki hajlandó a termékeiket, szolgáltatásaikat értékesíteni.

 

Vannak olyanok, akik tudatosan készülnek értékesítőnek vagy a külső környezetük visszajelzései, akár belső motivációjuk alapján. Jellemzően valamely értékesítői tulajdonságban kiemelkedőnek vélik magukat.

 

De vajon azok, akik benne vannak a szakmában fejlesztik-e magukat, számot vetnek-e hiányosságaikkal és törekszenek-e mind jobbá válni a mindennapok sodrában?

 

Meglátásom szerint az értékesítői szakmának finom szólva sincs nagy kultusza Magyarországon. Nyilvánvalóan devalválja megbecsülését a sok-sok negatív élmény, tapasztalat az ügyfelek részéről. Ami tapasztalatok mind-mind olyan élményekből táplálkoznak, ahol az értékesítő valami olyasmit akart ráerőltetni a másik oldalra, aminek nem érezték szükségét, nem volt fájdalompont, nem volt megoldásra váró probléma, amit ki lehetett volna oltani az értékesítő által kínált termékkel vagy szolgáltatással.

 

Hiba volna kihegyezni a pejoratív jelzőt magyarországi viszonyokra, mivel a világ más tájain sincs feltétlen nagy nimbusza az értékesítői minőségnek.

 

Megannyi különböző kifejezéssel találkozhatunk, mint ügyfélmenedzser, értékesítési tanácsadó, értékesítő szakértő, értékesítési képviselő, üzletfejlesztési menedzser, kiemelt ügyfélkapcsolati munkatárs és még sok más, az angol névváltozatok tengernyi variációit nem is említve.

 

Akárhogyan is nevezzük, valójában az értékesítői tevékenységnek kristálytisztán meghatározható mérőszáma a lezárt üzletek értéke. A nap végén az számít, hogy mi kerül a kasszába és az, hogy legyen mindenki elégedett, ügyfél és értékesítő egyaránt, ez a felállás képes megalapozni a hosszútávú együttműködés és gazdasági növekedés alapjait, ami mindenkinek közös érdeke.

 

Következő cikkünkben megmutatjuk, hogy kik azok az értékesítők, akik a legjobban képesek teljesíteni, hogy mik azok a tulajdonságok, amelyek birtokában kiemelkedő teljesítményt képesek nyújtani társaikat felülmúlva.

error: Content is protected !!